MARKALARDA NASA ETKİSİ

Gerçek zamanlı pazarlama (Real-Time Marketing), gündemin en can alıcı noktasını bulup, yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak, tam bir pratik zeka ürünü olan içeriklerin oluşturulmasında kullanılan stratejilerden biridir. Fazla zahmete girmeden, istediği zaman, istediği şekilde markayla buluşmak isteyen, yapılan iletişim faaliyetlerinde sıradanlığa tahammülü olmayan yeni nesil tüketicinin tam olarak istediği şeydir bu aslında. Markalar da konuya kayıtsız kalmayarak yavaş yavaş bu istekleri karşılamaya başladılar.

NASA geçtiğimiz günlerde, Mars yüzeyinde su bulunduğunu kendi internet sitesinden tüm Dünyaya duyurdu, hepimiz derin bir oh çektik ve heyecanımızı sosyal medyaya taşıdık. Türkler, tescillenmiş mizah anlayışlarıyla yaptıkları Mars’lı paylaşımlarda yine yaratıcılıklarını konuşturdu. Akla hayale gelmeyecek konuları Mars’tan çıkan suya bağladılar. Markalar da gündemi yakalayıp, hazırladıkları içerikleri tüketicilerin huzuruna sundular. Bakalım tüketici nezdinde bu kez hangi markalar sınıfı geçti?

Kliksa, çay tiryakiliğinde İngiltereyi bile geride bırakıp zirveye yerleşmemizi fırsat bilip,  yaptığı bu akıllı hamleyle Türk tüketicilerin kalbine girmeyi başardı.Hazırladığı görsel ile söyleminin uyumu, Kliksa’nın gündemi avantaja dönüştüren markalardan biri olmasını sağladı.

Gıda devi Mars’ın, yine aynı isimli çikolata markası Mars için firmanın hiçbir pazarlama faaliyetine girmesine gerek kalmadan tüketiciler, ”Mars’taki suyun ilk fotoğrafı” adlı paylaşımlarıyla marka iletişimini gerçekleştirdiler. Elbette bu marka için zahmetsiz bir  iletişim yoluydu; fakat markanın kendisi daha önce davranıp, daha kaliteli bir görsel ile resmi sitesinden içerik paylaşsaydı şüphesiz ki etkinin boyutunu daha da artırırdı.

Ülker ile Japon gıda devi Nissin Foods’un ortaklığından doğan çabuk erişte(instant noodle) Makarneks de Mars’taki suyu en etkili kullanan markalardan biri oldu. Twitter hesabından paylaştığı, sayısız Caps’e konu olmuş  ” tutmayın küçük enişteyi! ” söylemini ürünün niteliğiyle buluşturup hem mizahını hem de yaratıcılığını konuşturmuş.

Çiçek göndermek söz konusu olunca ilk akla gelen markalardan biri olan Çiçeksepeti, tek bir cümleyle ürünlerini Mars’a tutundurmayı başarmış. İçerik kral diyoruz ama görsel işin içine girince kralın da itibarı artar. Eğer Çiçek Sepeti de yaratıcı söylemini görselle destekleseydi çok daha fazla etkileşim alabilirdi.

XBOX, ”Halo” adlı oyununun ana karakteri olan Master Chef’i kullanarak, oldukça esprili bir içerik yaratmış. Eğlence sektöründe yer alan XBOX gibi bir firma için, tam anlamıyla hedefi 12’den vurmak diye buna derim.

Tatil.com, marka iletişimini kendi segmentinde en etkili kullanan markalardan biri. Mars’ta bulunan suyu yaza, plaja bağlayarak tatil sezonunun kapanmaya yüz tuttuğu şu günlerde, tatil tatil diye yanıp tutuşan zihinleri, yeniden tatil hayallerine sevketti. Bu yaklaşımıyla da sınıfı geçen markalardan biri oldu. Kim bilir belki çok çalışırsak bir gün biz de Mars’a tatile gideriz…

Reklamlar

2 comments

  1. ilker uçar · Ekim 5, 2015

    oldukça faydalı bir araştırma ama birçok marka da bu rüzgara kapıldı; http://sosyalmedya.co/marsta-su-bulunmasi-uzerine-markalarin-gercek-zamanli-iletisim-calismalari/ linkinden takip edebilirsiniz 🙂

    Liked by 1 kişi

    • Ceren Kahveci · Ekim 5, 2015

      Teşekkür ederim link için; ben zaten yazmadan önce bütün paylaşımları inceliyorum her sektörden bir örnek olsun diye eledim çoğunu. Yapılan paylaşımların eksik yanları sadece görseli paylaşıyor olmaları, markaların yaptıklarını olumlu yada olumsuz olarak yorumlamıyorlar.Umarım o eksiği kapatabilmişimdir.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s