Adidas’ın Gerilla Pazarlama Stratejisi

Adidas, dünyanın en büyük spor eşyası üreticilerinden birisidir ve  ana ürün gruplarından biri futboldur. Futbol ayakkabıları, formalar ve birçok futbol ekipmanı üretmektedirler. Ürünleri birçok profesyonel futbol takımı tarafından kullanılmaktadır. Ayrıca dünya kupası gibi birçok müsabaka için özel ürünler üretmektedir. ‘’ Impossible Is Nothing’’ güncel sloganıdır ve basketbol için ‘’Believe In Five’’ sloganını kullanır.

Verdiğim bilgilerden de anlaşılacağı üzere Adidas, spor pazarlaması konusunda, sözü geçen ve tüketicinin zihninde yer etmiş bir markadır.. Önemli müsabakalar için ürünler üretmesi ve sponsorluklar oluşturması başarılı firma imajını daha da pekiştirmektedir. Yaptığı pazarlama faaliyetleriyle sürdürülebilir markalar kategorisindeki konumunu korumaktadır. Türkiye’de genel kanı ”Adidas’ın reklam yapmasına ne gerek var zaten satılıyor.” üzerine kurulu olsa da, konuyla ilgilenenler çok iyi bilir ki markanın değerine sadece ne kadar satıldığı değil, sağlamış olduğu liderliği, varolan rekabet ortamında da sürdürebilmesi de etki eder.

Gerilla pazarlamanın ortaya çıkış sebebi Kobiler olsa da, değişen dünya düzeni ve standartlarıyla gerilla pazarlamanın uygulama alanları da genişlemiş ve firmalar değişen tüketici davranışlarına hitap etmek için farklı stratejilere yönelmişlerdir. Adidas da büyük bir firma olmasına rağmen güncel kalıp değişen şartlara uyum sağlamak ve çok fazla iş gücü ve zaman gerektiren, buna rağmen geri dönüşü az olan projelere gerek duymadan, yaratıcılığın öncülüğünde maksimum geri dönüş sağlayan gerilla pazarlama çalışmaları yapmaya başlamıştır. Bu çalışmalardan birini Adidas da, Melbourne’da yeni açılan bir mağazasının lansmanı için gerçekleştirdi.

Bu çalışma için bir gün önceden Melbourne’da iş merkezlerinin bulunduğu en işlek caddelere dev boyuttaki Adidas’ın ayakkabı kutuları yerleştiriliyor, kutunun içine giren bir çalışan tarafından caddeden geçen insanlara tek ayakkabılar uzatılıyor. Adidas, ayakkabılara yerleştirdiği etiketlerle, kendilerine verilen ayakkabıların diğer eşini yeni açılan mağazada bulabilecekleri mesajını veriyor.

Türkiye’de ise Adidas, İstanbul’un çeşitli noktalarında 2014 FIFA Dünya Kupası için yaratıcı ambient çalışmalara imza atıyor. Otobüs duraklarının futbol kalesine çevrildiği bu çalışmalarda yapmış olduğu spor pazarlamasının ne denli başarılı olduğunu adeta kanıtlar nitelikte.

kjojol.jpeg

Örneklerden anlaşılacağı üzere Adidas’ın, yaptığı gerilla pazarlama çalışmalarını gerçekleştirdiği alanlara bakıldığında, hem Türkiye’de hem Melbourne ‘de hedeflediği kesimin geniş bir kitle olduğunu ve özellikle orta gelir düzeyine sahip tüketicilerden oluştuğu görülmektedir. Melbourne’da yapılan çalışma daha çok satışa yönlendirici bir çalışma iken, Türkiye’deki daha çok marka farkındalığını tekrar gündeme getirmek amacıyla yapılmış bir çalışma. Burada gerilla pazarlamanın 12 kişilik özelliklerinden biri olan sabır ile ilgili olarak verilen bilgiler doğrultusunda verilen mesajın tüketiciye ulaşıp, tüketicinin yapılan pazarlamanın farkında olup marka konusunda daha ilgili olmasını sağladığı aşamadır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s