NE OLMADAN DA YAPABİLİRİZ?

Bu zamana kadar hep yeni şeyler yaratalım, insanların ilgisini çekelim, devrim yaratalım diye düşündük. Ama hiçbir zaman ne olmadan da yapabiliriz? diye sormadık.Yenilik denilen şey her zaman sıfırdan bir şeyler yaratmak anlamına gelmiyor, var olanı kaldırarak da yenilik yaratabiliriz. Son yılların en devrimci markalarına baktığımızda, var olan ürün veya servisin  bazı özelliklerini yürürlükten kaldırarak oldukça basit bir süreç sonunda çığır açan yeniliklere imza attıklarını görebiliriz.

Hani şu sıklıkla ziyaret ettiğimiz fast food zinciri McDonald’s ın, bu işe, çoğunluğu ızgara olan ürünleri McDonald’s Bar-B-Q adında bir restorant açarak satmaya başladığını, asıl kazancın hamburgerlerden geldiğini fark edip garsonları bertaraf ederek, bugünün fast-food zincirlerindeki ‘’self-servis’’ anlayışının temellerini attığını biliyor muydunuz?

Ya Sony Walkman’in asıl yeniliği 60’lı yıllarda, ürünlerinde vazgeçilmez bir özellik gibi algılanan ses kayıt fonksiyonundan ve hoparlörden vazgeçilerek tüketiciler yanlarında taşıyabilecekleri kasetçalarlar yapmak fikrinden yaratıldığını…

Aslında hepsi çok basit gibi görünen; fakat kendi alanlarında yeni bir devri başlatan yenilikler oldular.

Marka yaratırken bir kez daha düşünün yapmak istediğiniz yenilik gerçekten karmaşık içinden çıkılmaz bir süreci mi içermeli yoksa oldukça basit ama çığır açan bir ana fikri mi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s